torsdag 8. juli 2010

Bjørn på grensen til Russland


Jeg og Ketil kjørte til Viiksimo i Finland med mål og få bilder av villbjørn.
Var i Tyrkia på ferie før vi dro, trudde jeg hadde god tid på meg og pakke og gjøre meg klar.
Men flyet fra Tyrkia ble forsinket 11 timer , landet i tromsø 08.40 og vi kjørte avgårde 12.00.
Første dag kjørte vi til klokka 03.40 da vi tok inn på hotell og sov i 4 timer før vi kjørte helt fram.
Da vi ankom Viiksimo møtte vi Robin, Steinar og hans sønn der, de hadde allerede vært der i 2 dager. Klokka 16.00 dro vi til skjulet, vi var i stor skjulet.
Etter 2 timer sjedde det, en bjørn kom traskende inn foran skjulet.
Det var en av de største naturopplevelsene jeg noen gang har hatt.
Vi så masse bjørn i løpe av natta, vi hadde hele 6 forskjellige bjørn utpå myra på det meste.

Neste dag dro vi samme tid inn i skjulet, denne gangen satset vi på sol / kveldsol.
Og det fikk vi, denne turen hadde vi virkelig værgudene med oss.
Fikk bilder i alt slags værtyper, også denne kvelden hadde vi mye bjørn.
Var en kjempestor opplevelse og få se disse stor dyrene i vill natur, kan ikke sammenlignes med dyrepark. Både jeg og Ketil dro storfornøyd hjem mot tromsø etter 2 fantastiske dager.


1 kommentar:

  1. Fine bilder Ruben!
    Tåkebildene er mine favoritter,synes også du har truffet godt med panoreringen.
    Takker for en fin tur. Nå er det bare 3.t og 15 min til jeg vekker deg:)

    SvarSlett