torsdag 12. august 2010

Fisketur / Fototur til Rolvsøy

9 August dro jeg , pappa og 2 andre opp til rolvsøy på fisketur.
Da vi ankom øya kom Ketil O og guidet oss frem til der vi skulle starte og gå.
Litt senere på kvelden kom Ketil også opp til vannet, der fisket vi utpå natta.
Vi stekte fisken og spiste før jeg og Ketil dro etter harene.
Hadde bra med lys på turen og så rundt 30 harer på par times tid.
De var veldig skye så var ikke lett og komme innpå de.
På morran gikk jeg opp til vannet igjen, da traff jeg på tjuvjoen.
Vi dro hjem fra øya den 12 august, jeg og Ketil hadde en liten fototur før vi dro også, så da mange harunger. Ble bra med fisk og bilder.

5 kommentarer:

  1. Fine bilder og bra dere hadde en flott tur.Mvh Robin Jenssen

    SvarSlett
  2. Hyggelig lesing!
    Håper jeg får besøkt denne øya en gang..
    monika

    SvarSlett
  3. Fint miljøbilde av haren. Tyvjoen har du også fanget i fin positur. Hyggelig at du fikk en del harebilder med hjem. Nå er jo Juni,Juli og nesten hele August den vanskeligste tiden for å få den på brikka. Slutten av Sept,Oktober,deler av November er veldig bra. Mens Feb,Mars,April(helt til den begynner å skifte til vår/sommerdrakt)er muligens den beste tiden. Forøvrig smakte ørretten fortreffelig i lavoen.

    ketil

    SvarSlett
  4. Hei Ruben!
    Bildet av Tyvjoen likte jeg godt. Det hørtes ut til å være ei kjekk øy å besøke.

    SvarSlett
  5. Mange flotte bilder du har på bloggen!
    Fint bilde av haren og tyvjoen!

    SvarSlett