mandag 30. august 2010

Havørn på eget skjul!

Tidligere iår satte jeg og Ketil O opp et rovfuggelskjul.
Vi har vært der 2 netter tidligere , da har det kun vært kråke og ravn.
Denne helga satte jeg 2 netter i skjul, første natt var det kun kråke og ravn.
Andre natta klarte jeg og forsove meg til klokka halv 8!
Da jeg stod opp var en del av åte borte, regner med det var ørna.
Klarte og sovne av igjen i 8 tia, var så trøtt etter forige natt.
Stod opp halv ni og var sånn halv våken. Da jeg ser ut sitter det ei svær havørn og masse ravn rundt den. Fikk litt av et kick!
Den satt helt til klokka 12.00, hele 3,5 timer. I mellom tiden kom det enda en ørn.
Fikk 4 Havørn ned den dagen, og trur Ketil har fått enda flere ned idag.
Så hønshauken også men den satte seg ikke ned, her er noen bilder fra turen.
Vi må fjerne masse mer busker så vi klarer og blure ut bakrunnen.
Men det viktigste er at det er blitt liv på plassen!

10 kommentarer:

  1. Det var artig, GRATULERER og lykke til videre!!
    Kåre

    SvarSlett
  2. Må være ekstra morsomt å få til dette i eget skjul! Likte det nest-nederste best, morsom positur på de to ørnene. Gratulerer :)

    mvh
    Øyvind

    SvarSlett
  3. Utrolig artig å følge dere på sidelinjen med dette prosjektet..brått så kunne jeg tenkt at det ikke var så langt mellom oss..
    Skal i beverens rike i helga..sender en opp til dere, men ikke ta så mye..tenk på høstfargene... bilde to og tre er jo kanon, men på min skjerm er det litt grønnskjær..
    Dette er artig og lykke til!

    monika

    SvarSlett
  4. Hallo Ruben!
    Sinnsykt moro,fine bilder. Dette er bare starten:)Men vi må nok regne med at det vil gå litt opp og ned framover. Men hva gjør vel det,vi er i gang.

    Ketil O

    SvarSlett
  5. Kjmpeflotte bilder av ørnene! likte godt bilde 2 og 3 :)

    SvarSlett
  6. Veldig bra. Kjekt å høre når noen lykkes. Savner bilder av Ravn, synes den er vel så fin som ørn. :)

    SvarSlett
  7. Gratulerar ! Fina bilder du fått till och på egen åtel dessutom. Bilden med de 2 örnarna tycker jag är bäst. Ta några på korparna också. Lycka till !

    SvarSlett
  8. Takk for kommentarene!
    Torbjørn - ravnebildene kommer!

    Ruben

    SvarSlett
  9. Flotte bilder, Ruben....jeg tillot meg å legge det på min blogg: http://www.bjornhenrymosth.com/2012/06/havrn-haliaeetus-albicilla.html
    Men som du ser linket til deg....uansett, gi meg beskjed om du ikke liker det.

    SvarSlett