fredag 10. september 2010

Ny rekord i ørneskjulet

I går tilbringte jeg og Ketil tiden i rovfuggel skjulet vi har satt opp iår.
Vi gikk inn i skjulet 04.30.
Klokka halv sju kom første havørn ned på åte. Det var nydelig tåkestemmning akkurat da.
Utover dagen kom det masse havørn,
vi hadde 18 Havørn nede totalt den dagen. Ei ungørn som ikke ville sette seg ned på åte,
satt bare i buska. Vi så også reven idag som har vist seg der de 3 siste skjulturene.
Den lusker rundt i skogholtet rett bak åteplassen.
Vi ble hentet ut fra skjulet i 17 tia.

6 kommentarer:

  1. Høres herlig ut å kunne tilbringe nesten hele dagen i et ørneskjul... jeg sitter på kontoret og ser ut vinduet og drømmer ;) Likte det nederste bildet godt, har ikke sett så mange bilder av ørn i bjørk. Kan tenke meg det blir enda bedre utover høsten!

    Øyvind

    SvarSlett
  2. Hallo!
    Tåkebildene ble mer en rå:) Har en 3-4 bilder fra tåkeheimen som jeg vil "avvente" med til senere anledninger,i mine øyne rimelig rå bilder. Men vet du også har "blinkskudd" fra turen på lager. Skjulet vårt er mye mer en det vi har drømt om i våres villeste fantasi:)

    Ketil O

    SvarSlett
  3. Helt vannvittig Ruben!

    Du har tatt mange flott bilder, og du kommer til å ta enda flere!

    Knut Børge

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarene!
    Ja ble myyye mer en hva vi hadde forventet :)
    Gleder meg til ny skjultur!

    SvarSlett
  5. Fantastisk ørneserie!!
    Spesielt det siste likte jeg utrolig godt!!

    SvarSlett
  6. det er ikke bare så godt å se på dine bilder, det er også veldig intresant å lese dine historier. veldig bra Ruben

    SvarSlett