lørdag 2. oktober 2010

2 Dager i rovfuggel skjulet


På Torsdagen dro jeg og Mats P inn i skjulet.
Var overskyet vær og varmt i luften.
07.00 kommer første havørn, det er en ungfuggel.
De er blitt treg og komme ned på åte i det siste,
ungfuggelen kom ned klokka 09.00.
Rett etter kom det også voksen havørn etterfulgt av ungørn nr2.
Rundt klokka 12.00 er det 4 havørn nede, 2 voksne og 2 ungfulg.
Plutselig braker det løs, alle 4 i slosskamp!
I skjulet sitter jeg med en 300mm med 1,5 crop, hadde ikke sjans
og få med noe av dette. 70-200 next!
Rundt klokken 16.00 forlater de 2 siste ørnene, var en grei dag med
ørn omtrent hele tia, litt opphold på dagen.



Men da jeg og Thorbjørn H skulle sitte Lørdag var det dårlig.
Var kun kråke nede på åte hele dagen, ravn var bare en snar
tur innom på slutten av dagen. Satt 2 Ørn et stykke fra skjulet,
og en ørn som satt i 10 sek i buska rett ovenfor åte.


Nå synes jeg at jeg fortjener en smakebit!

2 kommentarer:

  1. utrolig bra bilde Ruben, nummer 2 er i ekstra klassen, helt topp.

    SvarSlett
  2. Direkte kule bilder. Du er en flink ung mann:)

    SvarSlett