lørdag 12. februar 2011

Et rått ørnestup!


Det er lite og blogge om for tiden, så får fortelle
om et spesielt ørnestup æ hadde i fjor sommer.
Æ hadde kasta ut en liten sei, etter en stund
så æ den hadde blitt tatt av strømmen inn til en
stor stein som stakk opp fra sjøen, æ stressa ikke
med og hente den sia æ trudde ikke ørna kom da,
så æ blei settanes og fiske med kamerautstyret god gjemt i sekken.
Plutselig kommer ørneskrike fra måsen,
jeg skvetter til og får fram utstyret.
Da ser jeg ørna kommer rett imot meg,
og hiver seg 90 grader klint intill stein,
aldri verden at jeg hadde trodd ørna skulle
klare og få med seg fisken.
Den tok fisken med seg som lå ca 1 meter fra stein.
Jeg fikk akkurat knipset et par bilder med ikke
noe mere en dokumentariske bilder.
Det var virkelig en stor opplevelse og se et slikt stup,
har sett godt over 150 stup de siste
2 årene men aldri sett nokka lignanes som det der.

3 kommentarer:

  1. Heisann!

    Dette satt skikkelig bra! Flotte bilder av ørnestupet. Likte særlig bildet der måka henger like over ørnen.

    Hilsen Svein E. Børresen

    SvarSlett
  2. Hei Ruben.

    De to øverste bildene er virkelig flotte. Behagelig lys, og fin bakgrunn som fremhever kystmiljøet.

    Knut Børge

    SvarSlett
  3. Artig situasjon du opplevde her Ruben..
    Flotte bilder av Ørnestupet..

    mvh Ole Arne

    SvarSlett