søndag 24. april 2011

Havørn i Påska

Da var så si påskeferien over for min del.
Vært på hytta i Ullsfjord i hele påskeferien.
Har fått til noen turer på sjøen på jakt etter havørna i stup.
Ikke fått så mange stup totalt,  men til gjengjeld i varierende lys og
varierende værforhold med blant anna snøvær.
Ketil O har også vært med et par ganger ut på sjøen,
glad at vi fikk ned ørn den ene gangen han var med.
Han har hatt en del uflaks tidligere,enten har ørnene vært mette eller for mye vind.


Dette bilde er tatt da jeg og Ketil var utpå, vi var heldige med lysforholdene da.

Mens man venter på ørna...

Bilde er tatt i begynnelsen av påskeferien

Like før den tar fisken


Jeg og Ketil hadde mistet fisken ut av synet på dette stupet,
så vi kom et godt stykke ifra fisken.
Men vi hadde flaks ikke ørna gikk i stup med ryggen til.

Tatt fra dagens økt uten ørn.

Dagens fangst berget! Tatt i lett snævær ca midt i forige uke.

Vil si meg meget fornøyd med bilderesultatet denne påsken,
fått en del ørne bilder og masse fjellrypebilder.
Har observert fossekallen i elva ved hytta, 
satser på og få til noe med den etterhvert. 

7 kommentarer:

  1. For en fangst, for noen flotte bilder, tusen takk for at du deler :D

    SvarSlett
  2. Fint at sesongen er i gang! Ser fram til å bli med en tur!

    SvarSlett
  3. Fine bilder av både ørn og måker. Bildet av de de to småmåkene mot sort bakgrunn synes jeg ble spesielt bra.
    Takk for to fine turer.

    ketil

    SvarSlett
  4. Dette var en bra fangst i påska. Nydelig måsebildet med mørk bakgrunn. Stilig det ørnebildet der du ser den brune skyggen i sjøen. Så bra at vi får se resultatet etter turen. Skal på sjøen snart jeg også, håper på ørnebilder.

    SvarSlett
  5. Utbytterik påskeferie du har hatt ja!. Flere meget gode naturfotos her, der favorittene blir 2 og 3. Måkebildet som det beste!

    Knut Børge

    SvarSlett
  6. Heisann!

    Herlige bilder av havørnen, men jeg falt for begge måkebildene. Flott kontrast med den mørke bakgrunnen, og den som fanger fisk er et flott øyeblikksbilde.

    Hilsen Svein E.

    SvarSlett
  7. Topp ørnebilder og fryste øyeblikk
    Ha en fin dag Ruben
    mvh
    Håvard

    SvarSlett