tirsdag 19. april 2011

Nærmøte med Fjellryper!

                 Idag ble det endelig brukbart vær til og dra på fjellet.
Jeg har lenge hatt lyst og få bilder av hvite fjellryper på snø.
Og idag skulle jeg lykkes, ble et forferdelig slit opp til fjellet.
Brukte over 2 timer opp til tregrensa i rå snø.
Jeg hadde bare sett 2 småe fjellrypekull som lettet på langt hold, 
da jeg vente nesen hjemover. Rett før jeg kom til tregrensa, 
oppdaget jeg 3 fjellryper beitende i smårisene. 
Jeg jobbet med forsiktig mot dem, og de var sammarbeidsvillig. 
  Tok over 1400 bilder av dem og lå i snøen i 2 timer.
Ble bilder i masse forskjellig lys og miljø.
Har masse bilder jeg ikke har sett igjennom enda, 
plukket ut et lite utvalg her:




Rovfuggler i luften?




6 kommentarer:

  1. Ser absolutt ut som det var verdt slitet. Fine bilder av fjellrypa.

    Ketil

    SvarSlett
  2. Ja, dette var nært og bra at du fikk lønn for strevet. Blir nok en del sletting, men du sitter sikkert igjen med noen godbiter.

    God Påske.

    Kåre

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Et fint knippe bilder av fjellryper. En spennende fugl jeg aldri har fått i søkeren selv. Men her har i hvert fall du fått full pott! Ha en riktig god påske!

    Hilsen Svein E. Børresen

    SvarSlett
  4. Hei og hå!
    Flotte bilder av fjellrypa du viser fram her!
    Likte spesielt "gruppebildet" nr 3.
    Synd at dere, der oppe i nord ikke er så heldige med påskeværet, hehe...
    ;-)
    God påske uansett!
    Hilsen Halvor

    SvarSlett
  5. Hei Ruben
    En flott bildeserie av fjellrypa!

    SvarSlett