tirsdag 17. mai 2011

Nytt møte med fjellrypa

Var nå på søndagen en tur på fjellet på leting etter fjellrypa.
Etter 3-4 timer uten og sett noe ryper vendte jeg nesen hjemover.
På vei hjem hører jeg den karakteristiske lyden til steggen,
jeg går etter lyden og bak neste hau finner jeg et fjellrypepar.
De er medgjørlige og det blir fylt opp 24 GB  med fjellrypebilder.
Her er et lite utvalg:

Ble flere fluktbilder i varierende lysforhold.

Høna hviler seg

Like før den sovner av i den varme sola nå :)

Her finner du meg ikke

Steggen

Høna
Til slutt ble de lei den slitsome fotografen så de satte seg midt i en bratt steinur slik at jeg ikke skulle komme til. Blir nok og dra til dem flere ganger nå som jeg vet hvor ca de oppholder seg.

10 kommentarer:

  1. Du er utrolig heldig da!!! Ligger den på ryggen i det ene bildet? Stilig. Det kan nå ikke bli bedre bilder av fjellrypa. Kan snart lage en fotobok fra fjellet du! Ha en fortsatt god uke til deg.

    SvarSlett
  2. Visste ikke at fjellrypene sov på rygg (!). Den ser jo ut som om den er helt "skutt". Fine bilder!

    mvh Espen Bergersen

    SvarSlett
  3. Fine bilder av fjellrypeparet. Høna som ligger på rygg tar kaka,aldri sett noe lignende av levende ryper.
    Forøvrig er du blitt en "oter" på å finne fjellrypene.

    ketil

    SvarSlett
  4. Dette var bra saker! Og bilde nummer 3 er helt rått! Det er første gang jeg har sette en fjellrype i slik positur (og da mener jeg levende). Skjønner godt at det ble mange bilder av dem. Ha en fin dag!

    Hilsen Svein E.

    SvarSlett
  5. Fantastiska bilder du tar! Tittade även på ditt tidigare inlägg med örnarna! Otroliga bilder... MVH Susanne

    SvarSlett
  6. Du tar mange flotte fjellrypebilder - og disse er intet unntak!
    Gratulerer med flott fotofangst.

    Mvh
    Aleksander

    SvarSlett
  7. Wooow.. rype som ligger å soler seg... har du sett!!!
    Enestående --- slikt har jeg aldri sett før.
    Så ut som en fortreffelig 17. mai dette Ruben :)
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  8. Fantastisk bilde av rypa på ryggen!
    Unikt bilde!
    Ellers likte jeg hele serien godt :-)

    Mvh Rune Olsen

    SvarSlett