søndag 22. mai 2011

Stupevillige ørner

Denne helgen var jeg på hytta i Ullsfjord, der ble tiden brukt på fjorden på jakt etter havørna.
Det virker som det kun er et par som holder til i området nå, veldig merkelig siden vi har hatt over 10 forskjellige ørner på åte i vinter. Og den unge havørna som ble født her ifjor er også borte.
Men det parret som er her nå hekker, de flyr med fisken opp i fjellet hver gang. Det var spesielt idag jeg fikk god uttelling, rakk 5 stup før det ble for mye vind. Alle gangene kom ørna rett vei i stup på fisken, hva den i motsetning ikke har gjort de 2 siste dagene. Lyset var også rimelig bra, det største probleme var at jeg fikk alt for stor fiske idag, flere ganger jeg kastet ut satt bare ørna i buska og så rart på meg " som om du mener jeg skal klare og løfte den ". 

Godt grep rundt fisken


Denne fisken måtte til slutt ørna gi tapt
Like før nå

Et herlig syn


Regner med det kommer til og bli masse aktivitet på ørneparret frammover

6 kommentarer:

  1. Hei Ruben

    Fine ørnebilder du har fått fra en opplevelsesrik helg. Det kan vel kalles et luksus problem og kun få for stor fisk her har vi mye små fisk og sky havørner..he,he:)

    Ha en fin kveld

    Mvh Rune

    SvarSlett
  2. Flott serie. Likte de to øverste aller best.
    Små fisk og sky og fåtallige havørner gjelder for Vestfold også :-)

    Mvh Rune Olsen

    SvarSlett
  3. Hi,hi ser for meg ørna som er så kresen at den vil ha akkurat passe stor fisk. Flotte bilder har du fått. Det er ikke så enkelt som det ser ut som. Men du har jobba godt synes jeg. Nydelige bilder. Synes ørna passer best ved havet med sjøen som bakgrunn. ha en god uke videre til deg.

    SvarSlett
  4. Heisann!

    Virkelig bra skudd du har fått til her! Selv en ørn kan altså bli så stornøyd at den må gi tapt. Flott tur du har hatt sammen med havørnen.

    Hilsen Svein E.

    SvarSlett
  5. Flott opplevelse du hadde her Ruben..
    Knall de to øverste bildene der lyset, nærheten og positurene på ørna er flott..

    Ole Arne

    SvarSlett
  6. Hei.

    Fin serie. Nesten overrasket over hvor stor fisk den klarer og løfte ut av vannet.

    Kåre

    SvarSlett