mandag 27. juni 2011

Rev, Ørn og Fjellrype

Har ikke blitt så mye tid til blogging den siste tiden.
Har blitt en del fototid i de siste helgene.
Har funnet to revehi , håper på og få til noe bra der.
Kan tenke meg 2 rev som lekeslost i kveldsol.
Denne revungen oppdaget jeg i elva rett nedfor hytta. '
Den hadde 3 andre søsken like i nærheten.

Havørnene har blitt veldig stupevillige den siste tiden.
Det er et par som har unger så de trenger mye mat !

Da jeg oppdaget denne på himmelen igår ble jeg virkleig glad !
Det er første gang jeg får en ungørn ned i stup.
Hadde den flere ganger nede på skjulet i høst, 
jeg og Ketil matet til også hele vinteren selv om vi ikke satt der i håp om at en av ungfuglene skulle overleve.
Og igår viste begge ungfuglene seg , morsomt og se man før lønn for strevet!


Har også blitt et par fjellturer, traff på denne staselige steggen,
den var veldig urolig, dette var det nærmeste jeg kom den.


2 kommentarer:

  1. Fine bilder alle sammen. Knallmoro at ungørnene viste seg og gikk i stup.

    ketil

    SvarSlett
  2. For noen opplevelser, kjempeflotte bilder :)

    SvarSlett