lørdag 4. februar 2012

Dagens fjelltur

Graderstokken viste 15 minus imorrest da jeg kom meg opp fra senga. 
Sent på dagen i tolv tia dro jeg og Mats opp på rypejakt,
vi valgte og dra en plass hvor det aldri ferdes folk. 
I 45 minutter kjemper vi oss opp en lang fjellside med
klyving mellom små risene. 
Ikke ei rype og se, som forventet... 
Rype i sekken idag har kun vært bonus, planen var og ikke ta hagla med i hele tatt.
Men vi fant et ørnereiret som et havørn par hekker fast 
i vært eneste år.


Lagt ved både farger og s/h, ble ikke enig med med sjølv.

8 kommentarer:

  1. Å, nå ble jeg fristet til en fjelltur etter rypa. Hvis jeg er heldig, blir det en tur enten neste helg eller helgen deretter i et av de sørligste områder i Norge med rypebestand. Jeg gleder meg til turen. Moro å følge bloggen din. Willy

    SvarSlett
  2. Inte alltid det blir utdelning men ni verkar haft en fin dag. Vacker bild på en jägare i fint landskap.

    SvarSlett
  3. Fantastiskt vackert! Ser också fram emot ripjakt på vinterfjället....
    Mvh Susanne

    SvarSlett
  4. Herlig utsikt. Fint bilde,likte det i farger best. Synd det ikke ble noen ryper på turen,men hva gjør vel det...du har jo fryseren full.

    ketil

    SvarSlett
  5. Om ikke annet fikk du utsikt så det holder. Vakkert. Spesiellt i farver!

    SvarSlett
  6. Halloen! Må bare få skryte litt av harebildet du har som heading. Kult!
    Slenger meg på som følger av bloggen.

    SvarSlett
  7. Hei.
    Jeg liker best bildet i farger. Flott utsikt og vakre farger!

    Takk for titten!

    SvarSlett
  8. Du har virkelig mange bra bilder, flotte naturfoto. De to bildene du viser her er begge bra, selv om jeg også ville økt kontrast i begge bilder, og fargemetning i fargeversjonen. Bare min mening, håper du ikke har noe imot det.

    Eskild
    www.eskildflydal.com

    SvarSlett