søndag 8. april 2012

Påsken 2012

Denne påsken har jeg tilbragt på hytta i Lakselvbukt, et stykke utenfor Tromsø.
Det har blitt en del fjellturer og isfisking, prøvde meg også litt på småfugl fotografering.

De første dagene var det meget bra vær. Her er ser i Lakselvtindene bakfra . 
Mats i go driv nedover Flatsteinsfjellet 
Fra Nakkevannet, stod opp 03.30 for og rekke "morrabettet"
På vei oppover sløkedalen på vei mot Balggesvarri 
Nydelig påskevær
Skjærtorsdag satt jeg på hytta og så småfuglene på fuglebrettet.
Fant plutselig ut at jeg skal prøve og få bilder av dem.
Jeg gikk ut og ordnet opp montasjer og kastet frø på bakken.
Og satte meg sånn passelig i skjul under hytta.
Ut av intet kom det en stor flokk med snøspurv og landet rett foran meg.
Fikk fyrt av en serie før de fløy avgårdet, de er veldig sky her, aldri
vært så nærme før.

9 kommentarer:

  1. Ser ut som du har hatt en flott Påske, fine bilder av en vakker natur............Likte godt bilde av snøspurven også!

    Ottar

    SvarSlett
  2. Hei.
    Fin bildefortelling fra vinterfjellet. Likte spesiellt godt bildet fra isfisket og snøspurven.

    SvarSlett
  3. Härliga bilder från fjället!

    SvarSlett
  4. Underbara bilder från fjället! Jättefin bild på snösparven också, inte ofta man får se dem :)

    SvarSlett
  5. Ser ut som du har hatt en super påske Ruben! Snøspurvbildet ble virkelig bra! Forøvrig en knallfin ørret du har tatt på isen, som gjorde et flott bilde.

    Knut Børge

    SvarSlett
  6. Fint og variert fra påska dette. Ørretbildet og snøspurven liker jeg best.
    Ps:hevnen blir søt:)

    ketil

    SvarSlett
  7. Takk for kommentarene!
    Ja det regne æ me Ketil :)

    SvarSlett
  8. Ser her ja, gutten i farte fisking, fotografering og skiing.
    Landskapet motiver gir ekstra når det finnes en person der. Plussen for snøspurven er jo herlig.

    :) duy

    SvarSlett